bawmy się kulturalnie

Z jakiego powodu każdy rowerzysta powinien mieć na wyposażeniu jakąś pompkę, opis podstawowych ich rodzajów

Jedną z podstawowych rzeczy w czasie użytkowania roweru jest utrzymywanie należytego ciśnienia w oponach. Tym sposobem nie tylko można będzie dużo wygodniej jeździć, ale też nie będzie ryzyka uszkodzenia dętki czy opony. Spora ilość rowerzystów nie pamięta o systematycznym kontrolowaniu stanu ciśnienia, a potem marudzą na to, że mają pokrzywione koła czy nawet przecięte dętki.

Z tego też powodu na wyposażeniu wszystkich miłośników jazdy na rowerze powinna się znaleźć choć najprostsza pompka, przy pomocy której w razie konieczności będzie można dopompować powietrza do kół. Dodatkowo jeżeli ktoś zamierza więcej jeździć, to dobrze żeby ze sobą woził zapasową dętkę i właśnie pompkę, bo złapanie gumy kilkadziesiąt kilometrów od domu z pewnością nikogo nie ucieszy. Najtańsze modele zaczynają się już od kilku złotych i dla osób które niewiele jeżdżą w zupełności wystarczą. Zwłaszcza że przykręcić je można do ramy roweru i cały czas mieć przy sobie, na wypadek jeżeli byłaby konieczność dopompowania powietrza.

samochód - widok
Autor: Daniel Jolivet
Źródło: http://www.flickr.com

Jeśli ktoś więcej jeździ i często musi dopompowywać powietrze w oponach, to na pewno lepszą opcją będzie dla niego pompka stacjonarna. Wprawdzie nie bardzo będą możliwości wzięcia jej ze sobą nawet w niedaleką podróż, lecz za to dużo szybciej można będzie przy jej pomocy wszystko zrobić. Stacjonarne pompki są dużo większe od ręcznych, dzięki czemu znacznie większa jest także ich wydajność. Dodatkowo pompowanie jest znacznie wygodniejsze, bo nie trzeba się schylać czy klęczeć obok roweru, a po prostu wygodnie się stoi.

Sporo modeli ma również na wyposażeniu nanometr, niezwykle przydatny jeśli ktoś chciałby dokładnie wiedzieć, ile ma w kołach powietrza. W takiej sytuacji dobra pompka z manometrem sprawdza się idealnie, również wtedy, gdy byłaby konieczność sprawdzenia, czy nie trzeba coś dopompować. Przy pompkach ręcznych należy poziom ciśnienia szacować trochę orientacyjnie, niekiedy może więc być za niskie, a czasami ktoś za bardzo się postara i może nawet spowodować uszkodzenie dętki.