bawmy się kulturalnie

Dlaczego każdy właściciel roweru powinien posiadać jakąś pompkę, opis pompek serwisowych oraz ręcznych.

Jedną z podstawowych rzeczy w czasie używania roweru jest zapewnienie należytego ciśnienia w oponach. Tym sposobem nie tylko będzie się dużo wygodniej jeździć, lecz również nie będzie niebezpieczeństwa uszkodzenia opony lub dętki. Spora ilość rowerzystów zapomina o regularnym sprawdzaniu ciśnienia w rowerze, a później marudzą na to, że mają pokrzywione koła czy nawet przecięte dętki.

Zwykła ręczna pompka nie poradzi sobie z tym na pewno, dlatego też w tego typu przypadkach dużo bardziej będzie się sprawdzać jakaś porządna pompka serwisowa, która umożliwi napompowanie każdego koła.

sklep - rzut

Ręczne pompki mają sporo zalet, lecz pompowanie nimi do najwygodniejszych nie należy, a dodatkowo przy ich pomocy może być ciężko uzyskać duże ciśnienia. Dlatego też wielu posiadaczy rowerów, zwłaszcza takich, którzy lubią przy nich coś samemu robić, podejmuje decyzję o zakupie jakiejś większej pompki. Najbardziej popularna jest pompka podłogowa (przeczytaj szczegóły), jest ona znacznie większa niż ręczna i pompowanie przy jej pomocy jest znacznie wygodniejsze. Nie trzeba się schylać czy klękać, a zwyczajnie montuje się końcówkę na wentylu i na stojąco sprawnie i szybko pompuje wszystkie koła. Większość odmian tego typu pompek wyposażona jest także w manometr, bardzo się on przydaje, jeżeli będzie się chciało wiedzieć dokładniej, jakie się ma ciśnienie w kołach. Wielu użytkownikom rowerów zupełnie wystarczy do pompowania kół także klasyczna pompka samochodowa.

Przy jeździe ze zbyt małą ilością powietrza w oponach może dojść do ich przecięcia, więc jeśli nie będzie się chciało zaprowadzać roweru do domu to warto o tym nie zapominać. Poza tym niedopompowane opony mają znacznie większe opory, dlatego też po prostu ciężej się na rowerze jedzie. Powietrze powinno się sprawdzać przy każdym wyjeździe, i jeśli go będzie za mało, to należy koło dopompować. Właściciele najbardziej popularnych wentyli samochodowych zrobić to mogą na każdej stacji benzynowej, warto jednak pomyśleć także o zakupie jakiejś pompki. Najtańsze modele można już kupić za mniej niż dziesięć złotych i typowemu właścicielowi roweru zupełnie one wystarczą. Dodatkową ich zaletą jest też to, że da się je przykręcić przy rowerze i bez przerwy mieć przy sobie (informacje dodatkowe).

Przeciętna ręczna pompka raczej by sobie z tym nie poradziła, z tego też powodu w tego typu przypadkach dużo bardziej się sprawdzi jakaś markowa pompka serwisowa, która umożliwi pompowanie takich kół.