bawmy się kulturalnie

W jaki sposób dotrzeć do klienta oraz jak zwiększyć wskaźniki sprzedaży w swojej firmie?

Żyjemy w czasach w których ze względu na wielką konkurencję, musimy walczyć o klienta wszystkimi dostępnymi metodami. Oczywiście, najlepszą wizytówką dla swojej firmy będą najwyższej jakości produkty jakie chcemy sprzedać, jednakże ponad to wypada troszczyć się o to, aby zostać zauważonym oraz wyróżnić się spośród wszystkich dostępnych firm.

Jeśli mamy zamiar dostać się do świadomości nowych klientów oraz posiadamy na przykład kanał sprzedaży telefonicznej czy też mailowej, możemy postawić na zakup baz danych. W ten sposób za określoną sumę pieniędzy dostaniemy dostęp do dużej liczby potencjalnych klientów. Mając tego typu zakres danych, będziemy mogli przygotować odpowiednio skonkretyzowaną strategię marketingową. Jeśli chodzi o tego typu praktyki, to mamy sposobność zakupu baz, jakie będą zawierały dokładnie te dane (więcej w temacie) których konkretnie potrzebujemy biorąc pod uwagę profil naszej firmy.

Marketing
Autor: Ted Eytan
Źródło: http://www.flickr.com

W taki sposób powiększamy szanse na finalną transakcję, ponieważ zainteresowanie konsumenta, który ma sprecyzowaną potrzebę jest znacznie łatwiejsze. Jeżeli chodzi o wzrost wskaźników sprzedaży, to sporo firm ponad to stawia także na kursy dla swoich pracowników. Inwestycja we wzrost kompetencji swojego personelu może nam się zwrócić w bardzo szybkim czasie. Weźmy tutaj chociażby różnego typu warsztaty, na jakich uczestnikom przybliżana jest choćby strategia komunikacji bezpośredniej. Jeśli oczywiście nasza firma para się sprzedażą, która rozgrywa się w formie face-to-face, to będzie to bardzo wskazane żeby zafundować swojemu zespołowi tego rodzaju szkolenie.

Jeśli chodzi o bycie sprzedawcą, to sytuacja w jakiej mamy do czynienia z komunikacją bezpośrednią między nim a klientem może być zdecydowanie lepsza jeżeli chodzi o możliwości sprzedaży niż dla przykładu rozmowa telefoniczna, w trakcie której będziemy starać się przekonać rozmówcę do kupna danego towaru. Pomaga bowiem w takich przypadkach wszystko to, co wchodzi w zakres komunikacji niewerbalnej. Gesty, postawa a także nasze ogólne zachowanie posiadają wielki wpływ na sukces transakcji, którą mamy zamiar przeprowadzić.