bawmy się kulturalnie

Wykaz podstawowych zasad dotyczących używania sprzętu pływającego z silnikami na morzy czy zatoce.

Dużo osób marzy o tym, by sterować łodzią albo jachtem. Dzięki temu można planować niezwykle interesujące wczasy nad morzem lub przy innych akwenach wodnych. Polskie prawo wyraźnie wykazuje, kto może prowadzić podobne łodzie. W wypadku, gdy chce się uzyskać takie upoważnienia, trzeba udać się na szkolenie, a następnie pomyślnie zdać egzamin. Po tym uzyskuje się patent sternika i może się kierować jednostkami pływającymi.

przekrój - ćwiczenia
Autor: LUDWIK BOEHM
Źródło: http://www.flickr.com

Lecz jeżeli jednak ktoś chciałby korzystać z większych silników, to niezbędne będzie zrobienie w takim celu odpowiednich uprawnień, to znaczy sternika motorowodnego. sternik motorowodny pływać może jednostkami o dowolnej wielkości na rzekach i jeziorach, ale też w pewnych sytuacjach na morzu. Ponieważ służby wodne zwracają coraz większą uwagę na posiadanie patentów, to przez zakupem silnej motorówki czy skutera wodnego należy taki patent mimo wszystko. szkolenia motorowodne (tutaj znajdziesz odpowiedź) można zrobić w zasadzie w każdym większym mieście, sporo ich jest również organizowanych w okresie letnim, podczas kilkunastodniowych obozów.

W dalszym etapie, mając już patent sternik motorowodny możemy wyrabiać kolejne typy uprawnień: motorowodny sternik morski, kapitan motorowodny oraz mechanik motorowodny. Ponadto można uzyskać licencję na holowanie narciarza albo innych obiektów pływających. Kursy motorowodne to wyśmienita okazja dla osób kochających wodne przygody i wyzwania. To doskonałe rozwiązanie również dla tych, którzy posiadają już uprawnienia w zakresie ratownictwa, a pragnęliby poszerzyć swoje umiejętności. W sytuacji sterownika motorowodnego zainteresowania łatwo przekłuć na pieniądze, tym bardziej, że koszt samego kursu wynosi poniżej 1000zł. Reszta to już kwestia prawdziwego zainteresowania, a zarobki same przyjdą.

Zapoznaj się z ofertą na stronie każdego kursu wchodzi przede wszystkim duża ilość teorii, zaczynając od konstrukcji silników i łodzi, a kończąc na znakach obowiązujących na wodnych szlakach. Sporą część takich kursów będzie stanowić manewrowanie łodzią. Przeciętnie one trwają do trzech godzin i w czasie nich ćwiczy się wszystko, co będzie potrzebne przyszłemu kapitanowi łodzi.