bawmy się kulturalnie

Z jakiego powodu każdy kto jeździ na rowerze powinien mieć jakąś pompkę, opis pompek serwisowych oraz ręcznych.

Prawidłowo przygotowany rower do jazdy nie tylko pozwoli na wygodne poruszanie się, ale też zagwarantuje odpowiednie bezpieczeństwo. Z tego też powodu warto swoje dwa kółka systematycznie serwisować, z jedną z podstawowych rzeczy będzie utrzymanie należytego ciśnienia w oponach. Prawidłowo napompowane koło powinno mieć taką twardość, że pod ciężarem użytkownika nie powinno się prawie wcale uginać.

pompka rowerowa
Autor: Gary J. Wood
Źródło: http://www.flickr.com

Niestety wiele osób zapomina trochę o tym, żeby systematycznie kontrolować ciśnienie, i jeżdżą z mocno niepompowanymi kołami. Może na samo bezpieczeństwo jakoś drastycznie to nie wpływa, lecz na pewno sporo ogranicza wygodę jazdy.

Kliknij zamieszczony tu odsyłacz przenoszący do innego tego rodzaju omówienia – ono bez wątpliwości też okaże się dla Ciebie emocjonujące.

Opony będą mieć dużo większy opór, zużywają się też szybciej, a w skrajnych przypadkach może się nawet uszkodzić dętka. Dlatego też na wyposażeniu każdego rowerzysty powinna się znajdować nawet prosta pompka rowerowa, jaką w razie czego da się dopompować powietrza. Najprostsze egzemplarze można już kupić za kilkanaście złotych, a ich ogromną zaletą jest możliwość przykręcenia do ramy rowerowej i posiadania cały czas przy sobie.

Pompki ręczne sprawdzają się bardzo dobrze w terenie, zresztą są one najwygodniejsze do przewożenia. Jednak jeżeli ktoś ma możliwość, a przede wszystkim więcej się zajmuje rowerami, to ciekawą opcją dla niego jest na przykład zakup stacjonarnej pompki. Przede wszystkim tego typu pompka serwisowa będzie znacznie wygodniejsza w użytkowaniu, gdyż nie trzeba się przy niej schylać ani klękać. Dodatkowo samo pompowanie znacznie szybciej przebiega, dzięki temu że ma ona większą objętość, to napompowanie koła zajmie dużo mniej czasu. W przypadku profesjonalnych rowerów duże znaczenie może mieć także ciśnienie w kołach. W zwykłych rowerach wystarczy zupełnie, jeżeli będzie to około 4 atmosfer, lecz przy rowerach sportowych może to nawet być dwa razy więcej.

Zwykła ręczna pompka nie poradzi sobie z tym na pewno, dlatego też w tego typu przypadkach dużo bardziej się sprawdzi jakaś markowa pompka serwisowa, która umożliwi pompowanie takich kół.